O meni

E super, sad da ti ispričam nešto o sebi...
Da bi se bolje upoznali vratiću se u vreme još od pre Kulina bana. Kao što znaš, priče su nastale onog dana kada su Adam i Eva prvi put prošetali Rajskim vrtom. Od tada pa sve do sada pričanja ne prestaju. Kada malo bolje razmisliš priče su oblikovale ceo ovaj svet, od zagrižene jabuke pa sve do ovog današnjeg dana.
Jednostavno priče su svuda naokolo. Trenutno na ovom svetu ima blizu 8 milijardi priča uključujući tvoju i moju. Kada se naše dve priče ukrste nastaje sasvim nova treća priča i tako unedogled. Ceo ovaj svet je jedna mreža priča koju pletu ljudi, a svaka od njih nosi svoju emociju ili čitav spektar emocija.
Iako deluje da se sve drastično promenilo, istina je zapravo da je u psihologiji ljudi dosta toga ostalo isto. Baš kao i prvog čoveka i nas pokeće strah, ljubav, bes i druge emocije. Generalo svaka priča (knjiga, pesma, film) je zasnovana na raznim osećanjima koje su pokrenule neku akciju. Priče su za čoveka normalne, lako prihvatljive jer su deo njegove prirode.
E sada nisam ja to shvatila pre neki dan, nego dok sam još bila mala.
No, ovako je to sve počelo…
Kažu da su dečije igre vrlo često nagoveštaji budućih zanimanja.
U leksikonu za prvi razred na pitanje – Šta ćeš biti kad porasteš? dečijim rukopisom piše:
POSLASTIČARKA. NEVIDLJIVA. PISAC REKLAMA ZA KOKA - KOLU.
Iako sve deluje nepovezano, na kraju se ispostavilo da su to delovi iste slagalice.
Ključni elementi za pričanje priča.
POGLAVLJE 1
Dete ko dete ne zna šta je nemoguće i nerealno i uvek želi da se igra onim što ga čini srećnim i nasmejanim.
Tako sam i ja celo svoje detinjstvo provela u pesku i blatu praveći kolače, minjone i torte sa mrvicama od strugane cigle i dekoracijom od žutih cvetića. Lepo dekorisane i upakovane prodavala sam ih na klupi ispred kuće.
POGLAVLJE 2
Vremenom sam porasla. Prestala sam da se igram sa modlicama i prešla na malo konkretnije i ozbiljnije stvari. Nevidljivost je postala opsesija. Razmišljala sam kako bi to bilo super i lepo da mogu da budem nevidljiva i da čujem kako se ljudi stvarno osećaju čak i kada kažu da su dobro. O čemu misle, čemu se nadaju, gde idu i ko su zaista kad ih niko ne gleda.
Tako sam osmislila kontrolnu tablu sa dugmićima koju sam nosila sa sobom u slučaju da mi zatreba moja super moć – nevidljivost. U mašti bih nestalala dok sam rekla klik.
POGLAVLJE 3
E onda sam opet za broj porasla. Ideja o nevidljivosti me nije napustila, ali sam morala da smislim neko realno zanimanje u životu. Šta drugo nego pisanje reklama, za koga drugog, nego za najbolje, za Koka Kolu. I dan danas mislim da oni imaju najmagičnije reklame i videa na svetu koji okupljaju sve emocije oko novogodišnjeg stola.
Vreme je letelo, na svoje male-velike snove sam brzo zaboravila, delovali su mi totalno nerealno – dečije… Završila sam osnovnu, srednju školu i tek posle specijalizacije na smeru Marketing i PR nisam znala šta ću sa svojim životom. Marketing je delovao SAMO OK, ali nije bilo žara, strasti… Umetnik i kreativac u meni nije pronašao pasiju, muzu i inspiraciju.
Sve dok…
POGLAVLJE 4
Jednog hladnog januara nisam zakucala na mail, sada već svoje mentorke i rekla:
– Ja želim da napišem knjigu.
Žana je pružila ruku i ravno godinu dana kasnije rodila se moja prva knjiga.
S’ one, strane&straha. Moje prvenče. Moj alterego.
Sa tom knjigom probudio se moj davno uspavani dečiji san, moja ljubav prema pisanju, rečima, sinonimima, metaforama, alegorijama, glagolima i pridevima, prenesenim značenjima. Tako je to sa pisanjem, reč traži svog druga, još jednu reč. Rečenicu. Pasus. Stranicu. Poglavlje. Knjigu. Priču…
POGLAVLJE 5
Tokom puta, shvatih da je sve stvar emocija. Da bi priča “uvukla” čitaoca u radnju mora da drži pažnju, a da bi držala pažnju moram da znam šta ljudi misle, šta žele, kako se osećaju, koje su im dominante i najjače emocije. Šta ih “vozi” i na koji način.
Setih se svoje super moći iz detinjstva i shvatih da ne moram da budem nevidljiva da bih znala šta ljudi misle. Dovoljno je da znam koje ih emocije pokreću i da priču upakujem ko kolačić.
POGLAVLJE 6
A storytelling je upravo to, emotivna priča. Za mene nauka o emocijama u službi makretinga (emocionalni marketing). I tako je marketing postao zabavan, prepun boja i nijansi, kreativan i inspirativan. Bogat rečima i pričama za brojne brendove koji sanjaju svojih 5 minuta.
Na vama je samo da želite da budete svoji, hoću reći autentični, a na meni je da vas putem emocija “ispričam” ovom svetu.
Kao što je to slučaj sa svim mojim pričama…
POGLAVLJE 7
moje i njihove, tj. naše priče
Ona je jednostavno čarobnica u kraljevstvu pisanja i kreativnosti. I ako želite da upoznate i predstavite svoju autentičnost i jedinstven izraz svetu, onda je Maja prava osoba za vas. Od srca i iz duše vam je preporučujem.

Komunikativna.
Otvorena.
Profesionalna.
Drug i prijatelj.
Tačna.
Poslovna.
Ako bih morala da je opišem u jednoj rečenici onda bi to bila ova:
"Služba je služba, a družba je družba."

Umela je da sasluša i da prenese svaki put suštinu onoga o čemu je pisala i da na vrlo pitak način približi apstraktne teme i pojmove i poveže ih sa svakodnevnicom. Zahvalna sam na saradnji sa Majom.


Zašto bi bili “najbolji u gradu” ako imate samo svoju reč, rečenicu, simbol ili filozofiju
oko koje možemo da izgradimo vašu emotivnu i autentičnu priču?