Sigurno ste sto puta pomislili i zapitali se ko je ustvari taj storyteller i šta će on vama. U jednom od prethodnih postova sam ukratko predstavila kratku istoriju “pričanja priča”. Mogli ste saznati da “pričanje” postoji od kada je sveta i veka. Nikako od juče. Iako svi znate da pričate (pišete), u pojedinim slučajevima, baš kada vam najviše treba (biznis), ispostavi se da nije baš tako lako. Kako se ne bismo predugo bavili teorijom i definicijama objasniću sve kroz primer – istinitu priču.
Storyteller i vaš biznis
Priča počinje pre više od godinu dana kada sam svojoj prijateljici, koja se bavi prodajom suplemenata, spomenula vođenje društvenih mreža i pisanje za web. Reakcija je odmah bila negativna uz opasku:
Mogu ja to sve sama.
Ništa, slegnula sam ramenima i promenila temu. A u sebi pomislila:
Da, naravno, kada bi pisanje za društvene mreže bilo samo tri rečenice ispod slike…
Šta sam drugo mogla da uradim nego da je pustim godinu dana da sama radi i shvati o čemu se tu zapravo radi. Davno su Instagram i Fejs prevazišli nivo kada je bilo dovoljno da se objavi samo jedna slika i doslovce tri rečenice ispod. Bukvalno je u istoriju otišlo kada je pažnju kupca privlačila samo sličica omiljene npr. čokoladice. Danas su se granice dosta pomerile i potrošač želi priču. Priču o omiljenoj čokoladici.
Ovde bih volela da dam odgovor zašto su se te granice toliko pomerile. Razlog je jednostavan, brojna konkrencija kako domaća tako i inostrana. I sami znate da na tržištu ima milion različitih čokolada i da možete da birate koju god hoćete. A da li ste se nekada zapitali šta vi ustvari kupujete – čokoladicu ili priču?
Storyteller je osoba kojoj verujete
No, da se vratimo mojoj drugarici. Pogađajte da li se predomislila? Naravno da me je posle godinu dana nazvala i rekla…
Ja ne znam dalje.
Ispostavilo se da je sve vreme upravo radila samo to, kačila slike i ispod prepisivala šture podatke sa etikete proizvoda. Povremeno je ubacivala kud po koji citat koji joj je, zbog lajkova, ulivao lažnu nadu da je ipak sve ok. A nije bilo ni blizu. Nije imala priču, ljudi joj nisu verovali. Što zbog loših vizuala, opšteg teksta i nejasnoće o čemu se tu zapravo radi. Šta prodaje? Ko je ona uopšte?
Tako smo krenule bukvalno od početka. I posle 3 meseca kroz priče, tekstove i novi pristup obraćanja kroz videa stekla je poverenje svoje publike (pratioca). Malo po malo ljudi su počeli više da joj veruju i komuniciraju sa njom kao sa osobom od poverenja.
I za kraj, zašto angažovati storytellera
Odgovor je vrlo jednostavan:
- ona ( ja ) na skroz drugačiji način može da sagleda vaš biznis i proizvod
- ima talenta za pisanje i bavi se samo tim
- ima inspiracije jer konstanto piše
- može jedan proizvod/uslugu da sagleda iz više uglova
- o jednom te istom proizvodu može da piše više puta na skroz drugačiji način
A što se tiče moje drugarice, to je sada jedna potpuno druga priča. Videla je i sama razliku i poverovala da samo priča može da napravi jasnu razliku između “nekad i sad”. Više ne prodaje običnu kremu protiv celulita. Danas je to preparat koji hitno rešava problem celulita 3 nedelje pred more. Shvatili ste?
Da, toliko je jednostavno…
Teži deo je osmisliti i napisati, ali zato sam ja tu da priču o vašem proizvodu/usluzi širim internetom. A to je ujedno i odgovor na pitanje ko je storyteller.
Pa… onaj ko, pored vas, zna vaš biznis u dušu. Ja.