Počela bih sa svojom omiljenom floskulom iliti frazom, a sve u službi dočaravanja pričanja priče, koju po potrebi prilagođavam. Daklem:
Da je pisati priče lako, pisao bi svako. I dodajem, ako zna kako (poeta u meni vrlo često pravi rime).
Elem, svi ste vi različiti i svako ima svoj proizvod koji je po nečemu specifičan i koji se razlikuje od konkurencije. Makar to bila i naj, naj, najmanja sitnica. Nešto je sigurno drugačije.
Uzmimo na primer, čokoladni kolač. Potpuno isti recept, ali u jednoj poslastičarnici je gužva, a u drugoj ne. Sve je identično, ukus, miris, kremasto, slasno, čokoladne mrvice odgore, topljena čokolada unutra… Međutim prva prodavnica, takoreći “ubija” sa prodajom… Tamo su večite gužve, čeka se u redu, a neretko se desi da tog kolača i nestane usled povećane prodaje.
E sada, možda se pitate zašto prva poslastičarnica tako dobro posluje u odnosu na drugu gde se jedva kupi par kolača u toku dana? Pa naravno da se konkurencija igra sa prodajom kada ima PRIČU. Jer tamo to nije običan čokoladni kolač. To je čokoladni kolač! koji je vlasnikova baka pravila još pre Drugog svetskog rata. Recept joj je dala jedna žena iz Gruzije i kasnije se prenosio s’ kolena na koleno poslednjih 70 godina, npr. U međuvreme, iscepani papir je zauvek nestao. Shvatili ste poentu, zar ne?
Priča je napravila razliku
Jasno kod dan! To vam je isti onaj osećaj kao kada kupite konfekcijski sako ili vam krojačica sašije samo vaš. SAMO VAŠ sa materijalom koji je naručila specijalno iz Francuske. Predivan kroj, sa diskretnim dugmićima i veoma stilskim i otmenim reverima. Model kao sa gala revije najboljeg sveskog dizajnera, ako ne i bolji. Šiven samo po vašim merama.
U kojem se bolje osećate, iskreno? Konfekcijskom ili onom ručno rađenom? Hm?
E tako i ja. Nemam konfenkcijskih brojeva priče, univerzalno za sve, nego pišem priče po specifikacijama vašeg proizvoda i gabaritima usluga. Dimenzijama biznisa.
- Nema copy/paste.
- Video sam kod drugog i hoću isto to, takođe nema.
- Skini sa nekog američkog sajta i samo prepravi, ne radim.
Da razjasnimo, pričanje priče nije kopiranje
Ako vi vidite “pričanje priče” kao kopiranje onda mi nismo u istom fazonu. Ja pišem posebne, unikatne priče, samo vaše. Vaš broj, po vašim merama i veličini.
- Nema posle oparao se rukav – viri mi reč.
- Okovratnik se rašio i ispala cela rečenica.
- Oprao sam sako pa se priča iskrivila i rasteglila na jednu stranu.
- Oprao sam isti sako dvaput pa je priča izbledela.
- Daj broj manju priču, pričaću je kada smršam.
- Ili ne daj Bože veću, podviću pasus par puta.
Nema tako i kraj. Radim konstantno na priči da ona blista. Omekšavam je novim rečima, glagolima, pridevima, sinonimima. Jačam je pristiglim testimonijalima (oduševljenjima). Ako vidimo da ste se ugojili ili da rastete, proširujemo priče u struku novim rečenicama tako da vaš biznis stane u istu, kako se zarezi ne bi raširili kada sednete ili podignete ruke.
Zajedno rastemo u procesu. Kako vi, tako i vaše priče koje ja pišem za vas.
Baš tako nastaju priče po meri. Ako ste se pitali, pa čisto da znate kako.
Eto tako. 🙂